loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 162 پنجشنبه 20 آبان 1395 نظرات (0)
(1395/08/17) - محمد حق نگر- یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا  
 
در آستانه اربعین حسینی منتظران ظهور می روند تا در فاصله نجف – کربلا حماسه ای دیگر بیافرینند. خیل عظیم زائران اربعین امسال نیز به بدرقه مولایشان رفته تا جهان تشنه و مستعد را از حیرانی بدر آورند،
اربعین امسال سروش وحدت و همدلی امت اسلامی مشت محکم تری بردهان استکبار و آمریکا و وهابیت مرتد خواهد زد.
دیروز هم کاروان موکب های شهرداری شیراز عازم شلمچه شدند تا خاک پای زائران اباعبدالله الحسین را توتیای چشم نمایند . از کلیه دست اندرکاران و کسانی که عاشقانه عازم کربلای ایران شدند تقدیر و تشکر می نمایم و آرزومندم نقش شهرداری شیراز در این مناسبت ها پررنگ تر شده و انشاا... سال آینده موکب هایی در مسیر نجف تا کربلا نیز داشته باشیم. 
رهبری به مناسبت سیزده آبان امسال بحث بی اعتمادی به آمریکا را در بیان زیبائی چنین فرمودند:
یک نمونه بارز برای اثبات نادرست بودن این تفکر (نزدیکی به آمریکا موجب حل مشکلات خواهد شد) موضوع برجام و عملکرد آمریکا پس از ان است هدف اصلی آمریکا جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران است. 
1-    چرا خرید دستگاه نهال در آور که از مصوبات سال دوم شورای چهارم است تاکنون عملیاتی نشده است.
دستگاه نهال درآور یکی از مهم ترین ابزارهای مورد نیاز سازمان فضای سبز می باشد بیشتر پروژه های عمرانی عموما با فضای سبز در برخورد می باشند و لازم است درخت های کهنسال بدون لطمه جا به جا شوند در سال دوم شورای چهارم مصوبه خرید دستگاه فوق به شهرداری ابلاغ گردیده است وقتی علت عدم اجرای آن را از آقای امینی معاون محترم اجرایی سوال کردم فرمودند تاکنون سه بار ارز برای شرکت سازنده ارسال شده که متاسفانه به علت هراس بانک ها از بلوکه شدن سرمایه شان توسط آمریکا هر سه بار برگشت خورده است این در حالی است که امروز مدت یکسال است که از پذیرش برجام می گذرد ولی متاسفانه در هیچ یک از معاملاتی که ایران با بانک های خارجی طرف معامله می باشد هنوز فرجی حاصل نشده است.
این بد عهدی دولت مستکبر آمریکا در تمام بخش های صنعتی و اقتصادی و پزشکی و حتی زیست محیطی ایران اثر گذاشته است خشکسالی که امروز استان فارس و خیلی از شهرهای ایران درگیر آن می باشد و عدم بارش باران نیز از جمله مواردی است که بنا به قرائن نتیجه خباثت دولت آمریکا به ایران می باشد. چرا که قبل از فرجام در بیانات ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی بارها شنیده ایم که فرمودند با پذیرش برجام مشکل بیکاری، مشکل اقتصادی و حتی مشکل بی آبی حل خواهد شد.
آری به نظر می رسد یکی از علت های عدم بارش باران این است که دولت مستکبر آمریکا با اجرای پروژه هارپ و دخل و تصرف در اتمسفر – پروژه خشکسالی ایران زمین را کلیک نموده است چون قرار بود با حل شدن بحث برجام برطرف گردد. ولی متاسفانه بدعهدی این دولت مستکبر در مسئله زیست محیطی که خلاف کلیه موازین انسانی و بشری می باشد ، همچنان مشکل خشکسالی ادامه دارد . البته شاید این موضوع کمی اقرارآمیز باشد ولی از شدت خصومت و دشمنی آمریکا با مردم ایران هرگونه احتمالی را می شود تصور کرد.
2-    در هفته گذشته به اتفاق اعضای کمیسیون ماده 7 از خیابان فجردوکوهک در منطقه ده شهرداری شیراز بازدید داشتم در فیلمی که مشاهده می نمایید درختان کهنسال قدیمی و چشمه آب جوشان در پای این درختان یکی از زیباترین مناظر طبیعی نزدیک شهر شیراز را به نمایش گذاشته است که متاسفانه به مالکیت عده ای در آمده است و بخشی را ساخته اند و در حال گرفتن مجوز و ساخت و ساز برای بخش دیگر می باشند .
باتوجه به بحران آب وجود چنین چشمه جوشان و درختان تنومند و قدیمی بسیار تاسف بار است که این منطقه به این زیبایی که می تواند برای اهالی محل یک پارک طبیعی زیبا باشد این چنین مورد تهاجم قرار گرفته است لذا از شهردار محترم منطقه ده تقاضا دارم نسبت به احیای منطقه فوق به عرض حداقل 30 الی 50 متر اقدام نموده تا هم مردم منتفع شوند و هم بخشی از طبیعت زیبای شیراز حفظ گردد.
3-    بحران کم آبی و اجرای خطوط فاضلاب در معابر شیراز به طور کاملا محسوسی باعث شده که ریشه درختان در تلاش آب ناموفق شده و کم کم تشنگی آنها را از پای در آورده . بسیاری از درختان شادابی گذشته خویش را از دست داده اند. در اینجا ضمن تقدیر از مدیریت منابع آب شهرداری و سازمان فضای سبز که در اجرای مصوبات 10 گانه شورا در موضوع آب در تلاش و کوشش می باشند پیشنهاد دیگری به شرح زیر عرض می نمایم که امیدوارم حداقل تا اجرایی شدن آن مصوبه ها مرحمی برای حفظ درختان تسبیح گوی شهرمان باشد.
پیشنهاد می گردد شرکت آب و فاضلاب من البعد فقط خروجی حمام و توالت ها و لباسشویی ها را به سیستم لوله کشی فاضلاب منتقل نماید و خروجی آشپزخانه ها توسط چاه های جذبی همچون قبل به زمین منتقل گردد. تا حداقل سطح آب های زیر زمینی که تامین کننده مواد غذایی ریشه درختان می باشد از بحران خارج گردد .
پیشنهاد دوم اینکه ترتیبی اتخاذ گردد که لوله های آب باران پشت بام های منازل به چاه های قدیمی که توسط شرکت آب و فاضلاب مسدود شده منتقل گردد.
اجرای این پروژه می تواند نقش بسیار خوبی در انتقال آب باران به لایه های زیرزمینی داشته و چنانچه در اجرای این پروژه  سوبسیت هایی به مردم بدهند. پاره ای از مشکلات و بحران کم آبی نیز برطرف خواهد شد.    
4-    عملکرد شهرداری شیراز در نظارت و مدیریت مردم به ساخت و سازهای بهینه و ممتاز در شهر شیراز در هفته گذشته مورد تقدیر و تجلیل وزیر محترم راه وشهرسازی قرار گرفت بدینوسیله از حوزه معاونت شهرسازی و جناب مهندس نجیبی مدیر محترم کنترل و نظارت که این خدمت را به مردم نموده و استفاده مطلوب از سرمایه مردم را نهادینه کرده اند و این افتخار را برای شهر شیراز کسب کرده اند تقدیر و تشکر می نمایم .
5-    از معاونت محترم حمل و نقل نیز به خاطر تلاش برای فرهنگ سازی بحث پیاده راه و دوچرخه سواری تقدیر  و تشکر می نمایم و تقاضا می نمایم برای پیشبرد این پروژه مهم که ارتباط مستقیم به سلامت مردم دارد نسبت به اجرای خط BRT که مطالعات و سرمایه گذاری اولیه آن در سال های قبل صورت گرفته است اقدام نموده تا زیرساخت های پیاده راه و دوچرخه سواری زودتر فراهم گردد.
6-    در هفته گذشته مراسم شب شعر عاشورا فضای شهر شیراز را از انوار قدسیه اهل بیت و ابوالفضل العباس (ع) عطرآگین نمود . شب شعر عاشورا مدت 31 سال است که با همت و مدیریت حاج عبدالحسین فرهنگ از اعضای جمعیت اتحاد حسینی هر سال بهتر از سال گذشته باشکوه و جلال بیشتر در شهر شیراز برگزار می گردد. و شاعران ولایی از سراسر کشور در این مراسم شرکت می نمایند به گفته شاعران به نام کشور این مراسم یکی از زایش های بزرگ انقلاب در شهر شیراز است . که با توجه به نیت خالص و بی ریای بانیان آن سال به سال در حال شکوفایی می باشد و یک برنده معنوی برای شهر شیراز می باشد بدینوسیله از کلیه دست اندر کاران و برنامه ریزان این مراسم معنوی که باعث عزت و سربلندی شهر شیراز گردیده اند تقدیر و تشکر می نمایم. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 305
  • بازدید ماه : 894
  • بازدید سال : 5,318
  • بازدید کلی : 31,333