loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 134 جمعه 14 آبان 1395 نظرات (0)
ایام عزاداری سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) را به جهان بشریت تسلیت عرض می نمایم.
امام صادق (ع) فرمودند همانا کشتی امام حسین (ع) از کشتی تمام اهل بیت بزرگتر و سریعتر می باشد.
آری جنب و جوش عظیمی که امروز در سراسر ایران اسلامی و سایر بلاد شاهد آن هستیم حکایت از همین سخن امام صادق (ع) بوده و خود شاهدیم که همه نوع تیپ اجتماعی در ایام محرم سرپا ناشناخته با بذل وقت و مال خویش سیاه پوش در زیر خیمه های ابا عبدالله به حال ماتم و اندوه در می آیند .
- محرم و عاشورا هدیه بزرگ الهی به بشریت است که در آن ابزار خود شناسی و معرفت یابی فراهم است.
- علی الرغم اینکه از ظرفیت محرم استفاده چندانی نمی شود ولی همین اندازه که بهره برداری می گردد تمامی توطئه های غرب و شرق را برای انحراف دادن نسل جوان مسلمان بوسیله ماهواره ها و شیوع ابتذال را نابود می کند.
یکسال تلاش شبکه های معاند در فاصله ده روز عزاداری سید و سالار شهیدان بکلی نقش بر آب شده و جامعه جان تازه ای می گیرد و روح های سرگردان و متحیر مجدداً به مدار اصلی خویش رجعت می نماید . ایکاش در قضیه محرم یک مدیریت جدی صورت می گرفت تا بتوان از ظرفیت و توانمندی های آن معروف ها را هرچه بیشتر در جامعه گسترش داده و نهادینه نمائیم. 
قطعاً با حسینی شدن جریانات اجتماعی در کشور ما تحقق مدینه فاضله و شکوفایی استعداد ها و تعالی جامعه سرعت مطلوبتری خواهد گرفت و زمینه پذیرش خلیفه بر حق خدا حضرت ولی عصر نیز بیشتر فراهم خواهد شد.
با حسینی شدن سبک و روش زندگی ما است که عطش شوق وصال موضعیت یافته و تعجیل فرج مولا تحقق خواهد یافت . 
ای حضور آسمان در جان خاک/ یا حسین بن علی  روحی فداک
موج ها هرچه تلاطم می کنند / پیش پایت، خویش را گم می کنند 
ای نماز عشق را تکبیر سرخ / آیت تطهیر را تفسیر سرخ 
ای شکوه آفرینش، ای یقین / آبروی مکتب، ای سالار دین 
ای امام لاله های نینوا / آفتاب غرق خون در کربلا 
ای جلال هرچه غیرت،  هرچه مرد / قوت بازوی قرآن در نبرد 
قوس محرابم، خم ابروی توست / خط « انعمت علیهم » کوی توست 
آب ها وقتی که توفان می کنند / یاد آن لب های عطشان می کنند

1- بحمد الله شورای چهارم شیراز یکی از موفق ترین شوراهای کشور بوده و همدلی و هماهنگی شورا با شهرداری و مردم شهر و مدیران استان در حد نسبتاً خوبی می باشد.
بنده از صمیم قلب از تمامی مدیران زحمت کش و کارکنان و کارگران خدوم شهرداری کمال تقدیر و تشکر را دارم.
از همکاران خوبم در شورا تقاضا دارم در این سال پایانی شورا تعامل بیشتری با شهرداری معمول گردد تا پروژه های نیمه تمام با سرعت و کیفیت مطلوبتری پایان یافته و در اختیار شهروندان قرار گیرد .
2- بسیار تاسف می خورم که « طرح تبدیل تهدید به فرصت در منطقه شرق شیراز » مسکوت مانده است.
بنده دو سال قبل اعلام کردم که خوشبختانه منطقه شرق و جنوب شرق شیراز از اجرای پروژه زهکشی مصون مانده است و الان آب در مناطق فوق به نحوی بالاست که مردم دچار مشکل شده اند و وقت آن است که این تهدید تبدیل به فرصت شود و حداقل زمین های وسیعی که شهرداری در منطقه شرق شیراز دارد احیاء گردد. 
آقایان دکتر جوان و مهندس جواهری کارشناسان آب نیز منطقه جنوب شرقی شیراز را فرصتی گرانبها می دانند که در زمینه آب می تواند برای شهر شیراز موثر باشد لذا درخواست دارم سازمان سرمایه گذاری بعنوان یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی در این زمینه با کمک گرفتن از امکانات بانکها جهت بهره برداری از وضعیت بالقوه فوق اقدام نماید. 
3- یکی از مهمترین وظایف شورا و شهرداری تأمین زیرساخت ها برای سلامتی و بهداشت شهروندان می باشد. 
متأسفانه  نفوذ سرطان و سکته در سنین پایین جامعه زنگ خطریست که مسئولیت ما را دوچندان می نماید. لذا پرداختن به مسیرهای تردد که منجر به تحرک بیشتر شهروندان گردد مثل پیاده راه ومسیرهای دوچرخه سواری در خیابان های مرکزی شهر را برای چندین بار بیان داشته و آرزومندم تا پایان عمر شورای چهارم این مهم که تأمین کننده سلامت و شادابی جامعه می باشد محقق گردد. 
4- استفاده از اتوبوس برقی به جای قطار شهری : 
از آنجا که اجرای خطوط ریلی دارای هزینه های سرسام آور گرانی می باشد و از طرفی هزینه های بهره برداری آن نیز بسیار بالا است پیشنهاد می گردد- بوسیله دستگاه های TBM که فعلاً درمالکیت شهرداری شیراز می باشد مسیر تونلهای زیر زمینی اجراء گردیده و در تونل ها از اتوبوس برقی که دارای تکنولوژی ساده تر ودر دسترس تر می باشد استفاده گردد . 
تا شبکه دسترسی های زیرزمینی هرچه سریعتر و با هزینه کمتری ساخته شود . طرح فوق با توجه به گسترش کارخانجات تولید ماشین های برقی در ابعاد مختلف قابل مطالعه بوده و می تواند سرعت فائق آمدن بر معضلات ترافیکی را برای شهر های ایران افزایش دهد و قابل مطالعه می باشد. 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 300
  • بازدید ماه : 889
  • بازدید سال : 5,313
  • بازدید کلی : 31,328