loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 102 دوشنبه 11 بهمن 1395 نظرات (1)
درس هایی از ساختمان پلاسکو
فرزندان برومند کشورمان در سازمان آتش نشانی ها گل کاشتند. یک هفته ایران زمین عزادار بود، شادی روح شهدای آتش نشان صلوات، حادثه تلخ پلاسکو از الطاف خفیه الهی بود که تلنگری برای شهر امین و شهر سالم را در کل جامعه ایجاد کرد.
سرزمین ایران که از دیرباز با انواع بلایای طبیعی و غیرطبیعی دست بگریبان بوده است اکنون با خطر جدی تری که ناشی از ساخت و سازهای غیرایمن در شهرها می باشد نیز روبرو می باشد.
امروزه یک زلزله در یکی از شهرهای ایران منجر به هزاران آتش سوزی وخیم تر از پلاسکو خواهد شد. و جان میلیون ها انسان در تهران و شهرهای ایران در معرض آسیب می باشد.
پلاسکو زنگ هشداری بود تا موضوع ایمنی بناها در ایران جدی تر گرفته شود. و مثل یک پادزهر بود که ما را در برابر خطرات آتی بیمه خواهد کرد. اکنون وظیفه سازمان های نظام مهندسی و شهرداری هاست که با بوجود آمدن این محمل گرانقدر و آمادگی عمومی که در کل کشور ایجاد گردیده است نسبت به برنامه ریزی و پیش برد کلیه اموری که منجر به ایمنی شهرها می شود اقدام نمایند. پلاسکو به ما آموخت که در بخش ساخت و سازها که بیشترین سرمایه مملکت با آن درگیر می باشد نباید ساده انگاری کرد، علاوه بر آن ساخت و سازهای غیراصولی به مثابه نابودی سرمایه ملی است که آموزه های دینی و قوانین بین المللی حتی در صورت داشتن امتیاز کامل اموال یک فرد به او اجازه اصراف و نابودی را نمی دهد.
تغییر نگاه در مصرف کنندگان و سازندگان بناهای مسکونی و تجاری امری ضروری است ساخت و سازهای ایمن باعث ارتقاء سطح بهره وری بیشتر از مصالح و امکانات موجود در کشور خواهد شد.
لذا بسیار ضروری است که کلیه مهندسان و متخصصان رشته ساختمان ضمن تجهیز خود با علوم و فنون نوین انحصار ساخت و ساز در کل کشور را معطوف به خویش نمایند و دستگاه های قانونگذار نیز حمایت عملی نمایند 
1-احیاء مجدد کار مجریان ساختمان :
به عنوان اولین اقدام عملی از شهردار محترم شیراز تقاضا دارم بحث واگذاری امور ساخت و ساز ها را به مهندسان مجری که افراد ذیصلاح در این موضوع می باشند را در دستور کار خویش قرار داده و از سازمان نظام مهندسی استان فارس نیز توقع دارم، جهت بهره وری مطلوب تر از امکانات و حفظ سرمایه ملی نسبت به برگزاری جلسات هم اندیشی اقدام نموده و شرایطی را فراهم نمایند که افراد متعهد و وظیفه شناس عهده دار مسئولیت امر خطیر اجرا گردند. به نحوی که مردم با رضایت کامل در استفاده و بکارگیری خدمات مهندسی ارائه شده از طرف مجریان پیشگام گردند.
2-اجرای مبحث 22 مقررات ملی:
مبحث 22 مقررات ملی می تواند معضلات پیش رو که نتیجه ساخت و سازهای قدیمی در شهرها و  شهر شیراز می باشد را مورد بررسی و مطالعه و بازبینی قرار دهد که این امر مهم نیز باید توسط شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی صورت اجرائی بخود گیرد تا میلیاردها سرمایه ملی و ایمنی انسان ها که در این فضاها تردد می نمایند به نحو مطلوبی تأمین گردد.
اجرای مبحث 22 مقررات ملی فصل جدیدی در تأمین ایمنی و جهت جلوگیری از فاجعه های بسیار بالاتر از پلاسکو در فضاهای مسکونی و تجاری شهر می باشد. 
اجرایی شدن آن گرچه هزینه هایی تحمیل می نماید ولی نهایتاً منافع ملی را در بردارد. 
3-ترامپ نماد واقعی غرب:
ترامپ نماد واقعی غرب وحشی و صورت واقعی سیاست های آمریکا در قبال ملت ایران است، و از آنجا که چهره ریاکاری و تزویر را کنار زده است قابل تقدیر و ستایش می باشد.
تاریخ یکصدساله ایران پر است از نیرنگ ها و خیانت هایی که آمریکا و انگلیس همواره طراحی کرده و در حال طراحی می باشند. امیدوار هستیم مواضع صریح و روشن ترامپ باعث بیداری و یکپارچگی ملت ایران گردد. و لااقل در بخش تولید و اقتصاد همدل و هماهنگ گردیم.
کشور ایران در بسیاری از بخش های معدنی و سرمایه های انسانی سرآمد جهان بوده ، و بسیاری از ظرفیت های بالقوه نیاز به همت های عالی برای بالفعل شدن دارد. و راه شکوفایی و استفاده مطلوب از استعدادهای موجود تنها همدلی و عدم حذف نیروهای توانمند موجود می باشد.
درس اقدام در حوزه اقتصاد را باید از ترامپ یاد بگیریم که امروز شعار اقتصاد مقاومتی ما را برای کشورش دیکته و اجرایی می نماید.
در کشور ایران جامعه 75 میلیونی یک بازار بزرگ مصرف بوده و در منطقه نیز جمعیت 400 میلیونی 15 کشور همسایه یک موقعیت استثنایی برای شکوفایی اقتصاد ایران می باشد. حمایت از تولیدکنندگان و خرید محصولات ایرانی باید به مثابه یک عمل مستحب نه بلکه یک واجب شرعی در جامعه نهادینه گردد و مخصوصا سازمان ها و اداراتی که از بودجه عمومی دولتی مصرف می نمایند مسئولیت سنگین تری در حمایت از کالای ایرانی بر عهده دارند.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 313
  • بازدید ماه : 902
  • بازدید سال : 5,326
  • بازدید کلی : 31,341