loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 120 دوشنبه 22 آذر 1395 نظرات (0)
(1395/09/22) - محمد حق نگر- یکصد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا  
 
باسلام و عرض ارادت خدمت سروران ارجمندم مدیران حاضر و همکاران شورا و خبرنگاران عزیز
آغاز هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر عظیم الشان اسلام را به جهان بشریت تهنیت و تبریک عرض می نمایم . از پروردگار عالمیان می خواهیم به برکت میلاد پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت باران رحمتش را به سرزمین ما نازل نماید تا دشت ها و گیاهان و موجودات تشنه بعد از گذشت 9 ماه از سال ترنم زیبای باران را لمس نمایند. 
هفته وحدت:
درود به روان امام راحل که منادی وحدت جهان اسلام بود . و هفته وحدت ثمره اندیشه های او می باشد.
 تجلی وحدت مذاهب در شهر شیراز پیشینه ای قدیمی داشته است. و صاحبان ادیان الهی از دیرباز زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته اند و امروز نیز شاهد برپائی بزرگترین نماز جمعه اهل تسنن در فاصله 700 متری حرم احمد بن موسی (ع) هستیم . به طوریکه با پایان یافتن نمازهای جمعه نمازگزاران اهل تسنن و شیعه بسان برادران دینی در سطح خیابان های منتهی به حرم در تعامل مثبت با یکدیگرند . این اتفاق میمون حاکی از فرهنگ بالای استان فارس و مردم شهر شیراز می باشد . که امیدواریم این وحدت بزرگ شیعه و سنی بتواند الگوی همه اهل تسنن و شیعه  عالم گردد. تا توطئه های تفرقه افکنان وهابیت و استکبار شیطانی ناکارا گردد. 
ترافیک و سلامت شهروندان :
مهمترین برنامه شورای چهارم تقویت حمل و نقل عمومی و پرداختن به قطار شهری و هموار نمودن مسیرهای تردد شهری بود که خوشبختانه پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل گشته است.از آنجا که آمار تصادفات در شهر شیراز بسیار بالا می باشد. پرداختن همه جانبه به مسئله ترافیک و آموزش های شهروندی در حوزه حمل و نقل از ضروریات اصلی شهر شیراز است. و متاسفانه نداشتن یک مدیریت ثابت در این حوزه نقص بزرگی است که اجرای برنامه ها را دچار کندی و اختلال نموده است.
خوشبختانه اقدامات اخیر معاونت حمل و نقل شهری در زمینه نصب دوربین ها و توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری و پیاده روی و برگزاری سه شنبه های بدون خودرو تاحدی در کاهش آمار تصادفات شهر شیراز موثر بوده است. امیدوار هستیم با توسعه این فعالیت ها شاهد کاهش حداقل 30 الی 40 درصدی آمار تصادفات شهری در سال جاری باشیم.
در گردهمایی جمعه گذشته در پارک آزادی که به مناسبت همین امر بر پا شد و برنامه بسیار متنوعی به یادبود 165 جان باخته تصادفات شهری شیراز در سال جاری اجرا گردید جای خبرنگاران و رسانه ملی واقعا خالی بود. 
برنامه فوق از نظر محتوا و کیفیت کاربرد ملی داشت و انعکاس آن در کشور می توانست پیشتاز بودن شهر شیراز را در موضوع سلامت و مسائل ترافیکی را به رخ بکشاند. ضمن تقدیر و تشکر از جناب مهندس شمس معاون محترم حمل و نقل و همکاران سخت کوش ایشان تقاضا دارم با اجرا و گسترش برنامه های فوق دغدغه شهروندان را نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی افزایش داده تا حمایت های مردمی منجر به تقویت نیروی پلیس برای مقابله با خاطیان در این حوزه گردد.و به موازات آن با نصب دوربین های بیشتر در سطح شهر و آموزش های شهروندی و استفاده مطلوبتر از حداقل های موجود شرایطی را فراهم آوریم تا آمار مصدومان و تصادفات رانندگی کاهش یابد.
قطار شهری و تاثیر آن در کاهش تصادفات:
با تکمیل خط یک قطار شهری قطعا 30 درصد آمار تصادفات شهری کاهش خواهد یافت . متاسفانه طبق صحبت هایی که اخیرا با آقای حاج زمانی داشتم- تکمیل خط یک قطار شهری که قول آنرا به مردم داده بودیم دچار مشکل مالی شده است. از آنجا که بیشتر تجهیزات پروژه فوق خریداری شده و در گمرک شیراز می باشدو چنانچه دولت به تعهدات خویش در پرداخت سهم 50 درصدی پروژه قطار شهری کمک می کرد حداقل تعداد 50 نفر از کشته های سالانه شهر شیراز کم می شد . در تعالیم نجات بخش اسلام حفظ جان از جمله واجبات است. و نجات هر یک نفر به مثابه نجات یک ملت می باشد. بنابراین بسیار ضروری می باشد که انرژی بیشتری بر روی پروژه قطار شهری شیراز گذاشته شود. و با صرفه جویی در سایر بخش ها و حتی تعطیلی بعضی از پروژه ها تمام توان شهرداری معطوف به تکمیل خط یک قطار شهری گردد . بنابراین از همکاران خوبم در شورا تقاضا دارم با تصویب مصوبه ای این اجازه را به شهردار محترم بدهند تا با توقف تعدادی از پروژه های دیگر نسبت به هزینه کرد برای پروژه قطار شهری شیراز اقدام لازم معمول دارند. زیرا با تکمیل پروژه فوق اولا 30 درصد از مشکلات ترافیکی حل خواهد شد. و مردم ساکن در جنوب و شرق شیراز نیز زودتر از قطار شهری استفاده خواهند کرد.
و مهمتر آنکه با راه اندازی کامل خط یک که شرق و غرب شیراز را به هم متصل می نماید،  آمار وسائط نقلیه شخصی در خیابان های اصلی تاحدی کاهش یافته و امکان اجرای  مسیرهای ایمن دوچرخه سواری که تأمین کننده سلامت جسمی و روانی شهروندان می باشد نیز فراهم خواهد آمد.
مضافاً آنکه با انتقال ترافیک از سطح زمین به زیرزمین آمار تصادفات کاهش یافته و سلامت و جان انسان ها که بالاترین نعمت الهی است و مهمترین وظیفه شورا و شهرداری نیز تأمین سلامت شهروندان می باشد محقق خواهد شد.
دعا برای باران:
یکی از بزرگترین چالش های امروز استان فارس بارش باران و اشتغال صدها هزار کشاورز می باشد. که هیچ منبع درآمدی جز کشت و زرع ندارند.حیات شهر شیراز و استان فارس به نزولات آسمانی است . چشمان نگران 3 میلیون نفر مردم استان فارس منتظر بارش رحمت الهی است.
بارالها به کودکان ما به موجودات متفرق در دشت و بیابان ها به نهال ها و درختان تشنه کوه ها و دشت ها به دستهای پینه بسته کشاورزان و به برکت این هفته مقدس و به برکت میلاد سراسر نور پیامبرت محمد مصطفی(ص) ابر رحمت را بر استان بگستران و با بارش زیبای نزولات آسمانی دل های مشتاقان را شیدائی تر نما. 
خدایا شهر من در حال خشکی است / نگاهش بر ترحم و بزرگی است
خدایا باغ ها خشکید و شد چوب / ندارد ذره ای املاح مرطوب 
خدایا کشت های بی نهایت / همه در انتظار لطف و رحمت 
خدایا چشمه ها خشکیده گشته / ولی مایوس از تو برنگشته
خدایا خشک سالی کرده بیداد / نگاهی کن به ما و رس به فریاد 
خدایا ابر با ما قهر کرده / تمام میوه ها را زهر کرده
خدایا زندگی بی آب مرده / همه برنامه را آب برده
خدایا رحم کن بر این ولایت / اگر چه نیستیم لایق به رحمت
خدایا شکر باران را نکردیم / اگر قدری عقب تر بازگردیم 
خدایا دست خالی رو به کویت / نشسته مردمی نادم به سویت
خدایا آرزو بسیار دارند / ولی از آن مهمتر آب خواهند 
خدایا کن زمین ها را تو آباد / بده فرمان به ابر و ماه و برباد
خدایا کن به حیوان ها عنایت / بده باران در این ماه سعادت 
خدایا ماه احمد هست و وحدت / بکن بر ما گنه کاران عنایت
خدایا گر نداریم آبرویی / نظر به پیغمبر رحمت بفرما
   

محمد حقنگر
عضو شورای اسلامی شهر شیراز


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 306
  • بازدید ماه : 895
  • بازدید سال : 5,319
  • بازدید کلی : 31,334