loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 97 دوشنبه 20 دی 1395 نظرات (0)
باسمه تعالی

آیتی از خداست معصومه /  لطف بی انتهاست معصومه
جلوه ای از جمال قرآن / چهره ای حق نماست معصومه
عطر باغ محمدی دارد/ زاده مصطفی است معصومه
پرتوی از تلالو زهرا / گوهری پر بهاست معصومه

 با عرض سلام خدمت سروران ارجمند حاضر در صحن شورا و تقدیم بهترین درودها خدمت شهروندان عزیز و گرامی شیرازی و با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) ، عروج ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار 59 ساله مقام معظم رهبری و یار وفادار حضرت امام را به جامعه ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم . امثال هاشمی رفسنجانی سرمایه های این مملکت هستند و فقدان هریک از آنها به مثابه فقدان یک امت می باشد. انشاالله که روح ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با اولیاء و شهدا و امام شهدا قرین باشد. شادی روح پرفتوحش صلوات.
چه خوب می شد که از دست دادن این اسوه مبارزه و مرد سازندگی یک زنگ هشدار برای تمام فعالان عرصه سیاست می گردید، تا قدر سرمایه های انسانی خویش را قبل از غروب عمر آنها بهتر درک می کردیم، متاسفانه در این مملکت خیلی از بزرگان و خدمتگزاران از هر دوجناح مورد اماج بی مهری ها و انواع تهمت ها قرار می گیرند. ما با دستان خودمان بسیاری از اسوه های مبارزه و فداکاری و خدمت را با یافتن کمترین نقطه ضعف به کلی نابود و طوری عمل می کنیم که چهره آنها در جامعه زشت و منفور می گردد، این درد بسیار بزرگی است، که خساراتی بسیار بزرگ نیز در پی داشته است و تاریخ 100 ساله اخیر پر است از غضب ها و خشم ها که به سادگی مردان بزرگی را از عرصه سیاست و زندگی ساقط کرده و فرصت بدست تفرقه افکنان داده شده است.
این در حالیست که آنقدر مشکلات و آنقدر کارهای ناتمام در این کشور وجود دارد و آنقدر منابع که هنوز استخراج نگردیده است و هزاران فرصت که مورد بهره برداری قرار نگرفته است ما به تمام نیروهای موجود در کشور از هر جناح و از هر حزب و گروه نیازمند هستیم.
منابع انسانی بی حد و بی شماری که در ایران وجود دارد به علت دو دستگی ها متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و توان و ظرفیت آنها به هدر رفته و مورد استفاده قرار نمیگیرد امیدوارم با عبرت گرفتن از اتفاقات این چنینی ، قدر سرمایه های مملکت خویش را بیشتر بدانیم و بتوانیم با سعه صدر بیشتری همدیگر را تحمل کنیم.
موضوع آب:
در چهارشنبه گذشته همایش تاب آوری شهر شیراز با موضوع آب با حضور اندیشمندان و استادان دانشگاه با ارائه مقالات بسیار ارزشمندی برپا گردید که در همین جا از کلیه دست اندرکاران علی الخصوص آقای دکتر بیدختی و مهندس امینی و مهندس منادی تقدیر و تشکر می نمایم .
در جمعه گذشته از طرف ان جی او های مردمی در حمایت از دریاچه بختگان نیز اقداماتی صورت گرفت و بالاخره نشست 8 استان که با مشکل بحران آب مواجه هستند در شیراز برگزار گردید. 
ماحصل اقدامات فوق نشان میدهد که بحران پیش آمده واقعیتی است که باید فرهنگ و شیوه سازگاری با آن را پیدا کنیم و با استفاده از اقدامات موثر در صرفه جویی آب مخصوصا در حوزه کشاورزی بر آن فائق آئیم.
اینجاست که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شهر شیراز و استان فارس باید فعال شده و نقش کلیدی خویش را در این موضوع ایفاد نمایند . 
نقش حضرت آیت الله ایمانی در توسعه پروژه های مذهبی و زیارتی شهر شیراز:
حضور موثر و فعال حضرت آیت الله ایمانی در توسعه فضاهای زیارتی شهر شیراز قابل تقدیر و ستایش می باشد مخصوصاً در موضوع حضرت احمدبن موسی (ع) و اقدامات و پیگیری های ایشان که منجر به تحول چشمگیر در این منطقه گردید . و متعاقب آن اقدامات موثر شهرداری محترم منطقه هشت در اطراف حرم ارزش بسیار فوق العاده ای در این محدوده ایجاد نموده و الحق که یکی از زیباترین فضاهای شهری در اطراف حرم مطهر احمد بن موسی(ع) ایجاد گردیده است . با افتتاح پروژه های مربوط به حوزه فرهنگی در پروژه بین الحرمین و کف سازی و بدنه سازی فضاها بر ارزش ایجاد گردیده اضافه شده است. اما این همه امکانات و چشم انداز های زیبا خالی از رائر و گردشگر می باشد.
از آنجا که یکی از درخواست های به حق حضرت آیت الله ایمانی از شورا و شهرداری که بارها در تریبون نمازجمعه اعلام گردیده است تأمین راه های دسترسی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) می باشد و از طرفی پروژه احداث زائر سرا توسط استان های دیگر نقش بسیار بالایی در جذب گردشگر و زائر برای شهر شیراز در پی خواهد داشت . چنانچه یک محور از خیابان  9 دی به سمت سیبویه اختصاص به احداث هتل ها و زائر سراها داده شود و املاک مورد مسیر توسط شهرداری خریداری و جهت احداث پروژه زائر سرا به استان های دیگر واگذار گردد. این محور قابلیت اتصال به سیبویه به صورت زیرسطحی با وسیله نقلیه  و روگذر با ارجحیت پیاده راه به سمت سیبویه را خواهد داشت.
با اجرای پروژه فوق بسیاری از آرمان ها و ایده هایی که در جهت توسعه گردشگری وجود دارد محقق خواهد شد و علاوه بر آن یک مسیر ارزشمند برای کمک به ترافیک و خارج نمودن حرم حضرت احمدبن موسی(ع) از بن بست نیز ایجاد خواهد گردید. 
امیدوارم با اجرای پروژه فوق علاوه بر تأمین نظر حضرت آیت اله ایمانی امام جمعه ارزشمند شهر شیراز معضلات ترافیکی مربوط به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) برطرف گردیده و بحث توسعه گردشگری نیز به صورت ویژه اجرا شود.

 

محمد حقنگر
عضو شورای اسلامی شهر شیراز


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 343
  • بازدید ماه : 932
  • بازدید سال : 5,356
  • بازدید کلی : 31,371