loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 75 دوشنبه 10 خرداد 1395 نظرات (0)
الف: بازدید از باغات قصردشت
طی بازدیدی در هفته گذشته به اتفاق تعدادی از استادان دانشکده کشاورزی شیراز و آقای رونق زاده از باغات قصردشت داشتیم خوشبختانه نحوه نگهدار ی باغات تملک شده توسط شهرداری در وضعیت مطلوب و قابل قبولی بود که جادارد از همین تریبون از زحمات کلیه دست اندرکاران ستاد باغات در حفظ و نگهداری باغات قصردشت کمال تقدیر و تشکر را بنمایم.
در بازدید فوق مواردی به شرح زیر جلب نظر می کرد که لازم است ستاد محترم باغات نسبت به بررسی و پیگیری آنها اقدام نماید.
1-بیشتر محصولات باغات قصردشت انار می باشد که متأسفانه با توجه به وضعیت انار تولیدی از باغات قصردشت که یکی از بی کیفیت ترین انارهای موجود می باشد پیشنهاد می گردد نسبت به اصلاح گونه های درخت های موجود با پیوند زدن یا قلمه نمودن با درخت های انار ساوه اقدام نمایند. از آنجا که یکی از گران ترین میوه های دنیا انار می باشد جای بسی تأسف است که حاصل تولیدات انارهای باغ های قصردشت هیچ گونه ارزش صادراتی و یا حتی کیفیت مقابله با محصولات داخلی را ندارد و اقتصاد مقاومتی ایجاب می نماید نسبت به اصلاح گونه های درخت های انار در سطح باغات قصردشت و شهر شیراز اقدام گردد.
2-برنامه آفت زدایی و تقویت درختان موجود با همکاری دانشکده کشاورزی که خوشبختانه در بازدید فوق مورد توجه اساتید محترم قرار گرفت بطور جد توسط ستاد باغات پیگیری گردد.
3-اصلاح شیوه آبیاری در کلیه باغات قصردشت جهت توزیع مناسب و صرفه جویی عادلانه آب در برنامه ستاد باغات قرار گیرد.
4-اصلاح برنامه کاشت به نحوی که مناسب ترین کاشت گونه گیاهی و تنوع انواع میوه ها جهت اقتصادی تر شدن نگهداری باغات قصردشت نتیجه آن باشد پیگیری شود.
ب: بازدید از ده شیخ
طی بازدیدی که به اتفاق رئیس بازرسی منطقه 3 و رئیس منابع طبیعی شهرستان شیراز از منطقه ده شیخ داشتیم کاشت گونه های متناسب در منطقه فوق در سطح حداقل 50 هکتار و شادابی درختان غرس شده باعث انبساط و شادی زایدالوصفی در اعضاء بازدید کننده گردید که بدینوسیله از زحمات سازمان پارکها مخصوصاً جناب مهندس معطری کمال تقدیر و تشکر را دارم.
ج: عدم اجراء مصوبه های مربوط به تأمین آب
متأسفانه علی الرغم پیگیری های مداوم معاون محترم اجرایی و مدیریت منابع آب تاکنون هیچ گونه تفاهمی بین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب سازمان آب منطقه ایی در جهت تأمین آب پایداری برای فضای سبز شهر شیراز بعمل نیامده است ، که علت اصلی آن تضاد موجود در دو دستگاه شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب منطقه ایی باشد که این موضوع بسار تأسف آور می باشد و با گذشت 3 سال از آغاز این پروژه هنوز حرف مشترکی از درون دو شرکت و سازمان فوق خارج نشده است. هزینه این فرصت سوزی ها قطعاً متوجه کسانی است که ضریب تعامل در استان را در سطح پایین نگه داشته اند. امیدوارم استاندار محترم در این قضیه پادرمیانی نمایند تا مشکل سریعتر حل شود.
قطعاً اگر این آمادگی شهردرای شیراز در هر یک از دیگر استان ها بوده به سرعت جهت بالا بردن جایگاه استان و شهر همگی با هم تعامل و همکاری می کردند ولی متأسفانه در استان فارس هنر کارکرد جمعی و یکدلی در سطح بسیار نازلی بوده لذا امیدواریم در موضوع حیاتی آب عدول از عادت کرده تا سریعتر به تفاهم و همدلی برسیم.
د: اسراف در اجرای پروژه های موجود
اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی ایجاب می نماید در اجراری پروژه های شهری نهایت صرفه و صلاح دیده شود و از کارهایی که منجر به دوباره کاری می گردد اجتناب گردد. اقدامات شهرداری های مناطق مختلف در پیاده رو سازی ها و کف سازی پارک ها متأسفانه تاکنون مسیر بهینه و اقتصادی خویش را نیافته است برای نمونه در شهرداری منطقه 4 پیاده روهای بلوار رحمت که اغلب ساختمان های مجاور آن یک طبقه می باشد و عموماً عرض پیاده روها بالای 10 متر نیز می باشند این در حالیست که به احتمال بسیار قوی چون ساختمان های مشرف به خیابان عموماً یک طبقه می باشند همگی جهت ساخت و ساز به شهرداری مراجعه خواهند کرد و در نتیجه کلیه پیاده رو سازی ها نابود خواهد شد و شهرداری مجبور به دوباره کاری خواهد بود. و در خیابان حسینی توسط شهرداری منطقه 8 جهت افزایش سطح باغچه ها 30 درصد پیاده رو سازی ها تخریب گردیده است.
2-بسیاری از پارک ها را می توان با مصالح ارزان قیمت و همانند پارک اکولوژیک صدرا سرو سامان داده و بهره برداری رساند در حالیکه در بیشتر پارک های در دست ساخت شهرداری از مصالح گرانقیمت استفاده می شود. و بعضاً فرش های موزائیکی که هنوز سالم و زیبا هستند تخریب گشته و با مصالح جدید و سنگ مرمت می شوند.
لذا درخواست دارم در این هنگامه و واویلای کمبود منابع و رکود اقتصادی نگاه صرفه جویانه تری در اجراء پروژه ها بکار برده شود.
اللهم ان لم تکن غفرت کنا فی ما قضی من شعبان فغفر کنا فی ما یقی منه
امیدوارم همه ما با آمادگی و آمرزش الهی وارد ماه مبارک رمضان شویم و آرزومندیم تحت عنایت حضرت ولی عصر ورود عاشقانه و عارفانه به ماه بندگی و عبادت نصیب همه همشهریان خوب شیرازی بگردد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 320
  • بازدید ماه : 909
  • بازدید سال : 5,333
  • بازدید کلی : 31,348