loading...
وب سایت شخصی مهندس محمد حق نگر
حق نگر بازدید : 46 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)
مهندس محمد حق نگر - پنجاه و نهمین جلسه علنی شورا دوشنبه 3/6/93  
 
با عرض سلام خدمت همکاران ارجمند و کلیه حاضران در جلسه و خبرنگاران محترم و شهرداران مناطق و شهردار شیراز . هفته دولت و بزرگداشت شهید رجائی و باهنر را گرامی داشته آرزومندم تمامی دولت ها ادامه دهنده راه آن شهیدان گرانقدر در عرصه خدمت به مردم باشند.دهه کرامت که از روز پنج شنبه با سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر آغاز می شود و در 6 ذیقعده نیز روز بزرگداشت حضرت احمدابن موسی (ع) و 11 ذیقعده تولد امام رضا (ع) را به همه شهروندان گرامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم. شورای چهارم شهر شیراز در آستانه پایان یکسال خدمت خویش به شهروندان شیرازی لازم است با ارائه گزارش به مردم و اطلاع رسانی به آحاد مردم در جهت جلب رضایت موکلین خویش اقدام موثری را انجام دهد.
طی این یکسال فعالیت مستمر و چشم گیری را در کلیه کمیسیونها و در صحن علنی شورا را شاهد بودیم توسعه دامنه فعالیتها و برنامه های شورا و ورد در مسائلی همچون نان، ایرلاین متکدی، زیارت، سلامت، کشتار غیر مجاز دام، تصویه خانه ها فاضلاب، جمع آوری قلیان و رفع ناهنجاریهای اجتماعی در کنار فعالیتهای عمرانی و شهرسازی و مسائل ترافیکی و تکریم ارباب رجوع و شهرداری الکترونیک و سایر مسائل خاص و ویژه شهرداری دریچه های جدیدی از فعالیت بود که در شورای چهارم به همت اعضاء گشوده گردید.
1-انشاء ا... گزارشی که شورای محترم تقدیم مردم می دارد. از موکلین خویش می خواهیم بانگاه نقادانه نسبت به عملکرد وکلای خویش در یکسال گذشته اقدام نموده و نظرات و پیشنهادات ارزشمندشان را به سامانه شورای شهر اعلام نمایند.
2-تحقق بسیاری از موضوعات که در صحن شورا مطرح گردیده با حمایت و پشتیبانی موکلین ما امکان پذیر است لذا درخواست دارم در تحقق اموری که منافع عمومی شهر را در بر دارد مثل حفظ محیط زیست، حفظ باغات ، مبارزه با اعتیاد و قاچاق ، جمع آوری قلیان و سایر ناهنجاریهای دیگر پشتیبان وکلای خویش باشند.
3-پیشنهادات و نظرات سازنده شما مردم عزیز شهر شیراز چراغ راه ما در شورای اسلامی شهر شیراز می باشد لذا تقاضا دارم با نگاه به برنامه های یکسال گذشته شورا دیدگاهها و نظرات خویش را اعلام فرمایند تا جمع بندی و تبدیل به پروژه شده و جهت سه سال آینده عمر شورا به منصه اجراء در آید.
موضوع بندی گزارش یک بازدید و اقدام زیست محیطی است که به سمع و نظر شما عزیزان
می رسد:
در 5 مردادماه اینجانب به اتفاق شهردار محترم منطقه 10 ومسئول حرائم شهرداری و مسئول سازمان پسماند از دو منطقه رودخانه نهراعظم و رودخانه مجاور ایستگاه قطار شهری شیراز بازدید داشتیم که متأسفانه مطابق عکس هائی که ملاحظه می فرمائید بطور وحشتناکی به حریم دو رودخانه فوق تجاوز شده است. در حاشیه رودخانه نهر اعظم حجم بسیار زیادی ضایعات تخلیه شده و سپس به محدوده باغات کنار رودخانه به صورت غیر قانونی اضافه گردیده است.
در همان روز بازدید به اتفاق آقای مهندس خوشبخت یک ماشین از ضایعات ساختمانی را از داخل باغ در کنار حریم رودخانه که جهت توسعه باغش تخلیه می کرد مشاهده کردیم و ایشان دستور توقیف ماشین را دادند ومالک را ملزم به جمع آوری ضایعات کردندو ... در این بازدید مقرر شد با همکاری سازمان پسماند و شهرداری نسبت به جمع آوری ضایعات ساختمانی ریخته شده در حریم رودخانه اقدام گردد- که متأسفانه این اقدام تاکنون انجام شده و فقط راههای دسترسی برای تخلیه ضایعات مسدود شدهاست، دربازدید دوم که در امتداد رودخانه مجاور ایستگاه قطار شهری صورت گرفت نیز ملاحظه شدصدها کامیون ضایعات ناشی از خاکبرداری در حاشیه رودخانه تخلیه شده است و در این مورد خوشبختانه با هماهنگی 3 مسئول محترم شرکت کننده در بازدید جمع آوری ضایعات انجام گردید و مطابق عکس های پیوست پاکسازی کامل انجام شده است و بدینوسیله از اقدام مسئولانه و متعهدانه این عزیزان تشکر نموده و تقاضا دارم به نحو مطلوب از اقدامات ارزشمند این عزیزان در حفظ و حراست محیط زیست تشکر بعمل آید.
لذا از دستگاههای مسئول مثل محیط زیست و شرکت آب منطقهای نیزدرخواست دارم نسبت به انجام وظیفه قانونی خویش در حفظ حریم رودخانه ها و جلوگیری از تجاوز به محدوده آنها اقدام نموده و مخصوصاً در پاکسازی حریم نهر اعظم که به طور وحشتناکی به ضایعات ساختمانی آلوده شده است با شهرداری مشارکت نموده و منبعد نیز با متخلفان این حوزه برخورد جدی بعمل آورند تا شاهد محیط زیبا در محدوده شهر باشیم و همه مردم از نعمت های خداوند به نحو مطلوب بهره برداری نمایند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 307
  • بازدید ماه : 896
  • بازدید سال : 5,320
  • بازدید کلی : 31,335